Prinášame 2. časť fotoreportáže z Xaveriády 2024. Pútnická skupina pod vedením pátra Ľubomíra Pilarčíka SJ prekonala vyše 80 km z Hertníka do Levoče na štyri etapy. Spoločne prežívaný čas posväcovali momentmi spoločnej modlitby, slávením svätej omše a meditáciou nad Božím slovom v duchu ignaciánskej spirituality. Na meditácie si vybrali katechézy Svätého Otca Františka „O nerestiach a čnostiach“. Celkovo 22 účastníkov tak zakúsilo pútnického ducha sv. Ignáca z Loyoly a sv. Františka Xaverského. Mali so sebou aj relikvie troch košických mučeníkov, ktorých telá boli v Hertníku niekoľko rokov uchované v hrobe.

Pútnici našli pohostinnosť na viacerých miestach. Z rôznych kútov Slovenska sa zišli v utorok 2. júla v Hertníku, okr. Bardejov. Po prenocovaní v turistickej ubytovni vyrazili na prvú etapu hornatým krajom Čergovských vrchov. Po celom dni putovania mali zastávku v Sabinove, kde ich prichýlili v telocvični Cirkevnej základnej školy sv. Jána Krstiteľa. Na druhý deň dorazili do Lipoviec a prenocovali v priestoroch Kultúrneho domu. V Oľšavici, kam doputovali na 3. deň, ich ubytovali v Materskej škole. V cieľovej Levoči na 4. deň sa im dostala pohostinnosť v Gymnáziu sv. Františka Assiského.

V Levoči sa zvítali s druhou skupinou Xaveriády, ktorá doputovala z Košíc pod vedením P. Milana Hudačka SJ. V nedeľu 7. júla sa všetci na Mariánskej hore pripojili k mnohotisícovému zástupu, aby prežívali slávnostnú svätú omšu so spišským  biskupom Františkom Trstenským a mnohými ďalšími biskupmi a kňazmi.

Spoločná fotografia po rannej sv. omši v Hertníku (začiatok púte)

Katechéza pri “Oltári Kameň”, tu sme sa naobedovali

Zastávka na kopci Lysá nad obcou Drienica

Začíname druhý pútnický deň –  katechéza pred obcou Uzovský Šalgov

Vodná prekážka pred Uzovskými Pekľanmi

Zastavovali sme sa pri krížoch a kaplnkách po ceste (krátka modlitba pri kríži za Uzovskými Pekľanmi)

Na 3. deň ráno sme z Lipoviec prišli ku kostolu v Lačnove

Modlitba „Anjel Pána“ v krásnej prírode na pravé poludnie

Medzipristátie vo Vyšnom Slavkove, kde pôsobí pán farár Donát, ktorý je vášnivým zberateľom a konštruktérom rôznych motorov a stavebných pamiatok (na obr. letecký motor)

Stúpame do Brutoviec

Gotický kostol v Brutovciach je najvyššie položeným stredovekým sakrálnym objektom na Slovensku – tu sme mali katechézu a rozhovor s miestnym pánom farárom (rodákom z Krivej na Orave)

Pripravuje sa večera v materskej škole v Oľšavici, kde sme okrem konzerv ochutnali aj praženicu s hubami, nazbieranými skúsenou pútničkou

Na 4. deň stúpame z Oľšavice do Ulože

Modlitba pri kaplnke nad Oľšavicou

Katechéza na tom istom mieste

Dorazili sme na Mariánsku horu nad Levočou – pohľad na gréckokatolícky kostol blízko Baziliky

Bazilika Navštívenia Panny Márie na Mariánskej hore v Levoči – tu sme sa krátko zastavili, pokľakli pred oltárom a zložili Panne Márii všetky prosby a vďaky. Bola to krásna chvíľa ticha, ktorá dojíma. Vďaka, došli sme, všetci zdraví a posilnení vo viere. Dolu v meste nás už čakali naši blízki a zaspievali nám šťastný príchod.

Možno sa čudujete, ale v sobotu bola aj spoločná slávnostná večera v reštaurácii „U troch apoštolov“ so skupinou pátra Milana, ktorá putovala z Košíc. Veru, dali sme si po dobrej večeri aj chladené pivko.

Večer sme mali možnosť vstúpiť aj do levočského chrámu sv. Jakuba a pokloniť sa

Spoločná nedeľná slávnostná sv. omša v záverečný deň na Levočskej hore

Celková trasa za štyri dni. Najdlhší deň putovania bol prvý, a to z Hertníka do Sabinova (spolu 23 km). Nešlo nám o veľké výkony, ale skôr o väčšie duchovné a spoločenské prežívanie. Ďakujeme Bohu, že sme to zvládli a boli povzbudení vo viere a priateľstve, ako Božie deti, ktoré putujú do spoločného cieľa. – Podľa mapy mala naša trasa 74 km a mala prevýšenie 2200 m. Reálne sme prešli za 4 pútnické dni asi 80 km.